maandag 25 januari 2010

Eerste weekend






















Het eerste weekend is achter de rug, nog 12 te gaan :) Ja, ik geef het toe dat ik Belgica en het thuisfront ongelooflijk mis. Dit had ik nooit verwacht. Het is nog een beetje zoeken, aanpassen, wen(n)en... en er is hier geen Prinsjenkiezink (geweest). Maar ik zit wel op 5°NB van de evenaar en het zonnetje schijnt, en ze schijnt fel. Dus het zou zonde van de tijd zijn om te blijven dwalen naar België. Het is er veel te grijs...

En ook hier is het weekend dus trokken we zaterdag naar het centrum van Paramaribo. Een bescheiden stadje maar mét een levendige markt. Veel kleurrijke mensen die er op straat leven, wekren, dromen... Geen strand (oooh) maar wel een oude haven langd de brede, bruine Surinaamse rivier. Ook zie je veel mannen met een vogeltje. Dit blijkt een statussymbool te zijn hier in Suriname, mannen met aanzien dus (Ohlalala!). Op zondag doen ze er zelfs wedstrijden mee op het onafhankelijkheidsplein. Toch moet ik ook vertellen dat Paramaribo hier en daar wel trekjes heeft van een derde wereldsland: stank, wildplassen, vuile openbare riolen, bedelaars, armoede,...

Maar eens terug in de Hendrikusstraat, enkele kilometers verwijderd van de stad, kom je tot rust on de palmbomen met een boek en een verse manjo (= mango). En heb je geluk spot je af en toe een kikker of een hagedis.

Sproetjes Team Stef x

1 opmerking:

J. Redant zei

mannen met een vogeltje he? pas maar op e tijger x